Nog 3 weken en toch nog afvallers….
Nogal wat ingrijpende wijzigingen in de marokko reis. Zowel Ron als Marcel (de twee Landcruisers) gaan niet meer mee, Gert en Erik (hun motoren zou ik meenemen) gaan een andere periode en ook mijn vierde bijrijder is afgehaakt (jawel, misschien moet ik daar ook conclusies aan verbinden:-).
Dat is allemaal wel heel jammer want daarmee gaan de enige mensen in de groep die ik al goed ken niet mee. Minstens zo vervelend is dat daardoor ook de (waarschijnlijk) meest ervarene personen er niet bij zijn. Vooral Marcel – die eigenlijk toch wel de hoofdorganisator was – zal ik behoorlijk missen, niet in de laatste plaats omdat het nu meer op mij terecht zal komen.
Daarnaast ging ik juist mee om ‘onder ervaren en deskundige’ leiding wat ervaring op te gaan doen met de auto en een mooie video te maken. Nu wordt ik wat off-road rijden meteen in het diepe gegooid, maar ach, dat heeft ook wel weer zijn charmes en uiteindelijk is het ‘maar’ Marokko en niet hartje Sahara.
Omdat er twee volledig uitgeruste terreinwagens mee zouden gaan, was de bedoeling om daar behoorlijk op te leunen, ook wat uitrusting betreft. Gelukkig kan ik Marcel zijn uitrusting (zandplaten, sleeplint, hi-lift etc) gebruiken dus komt dat ook wel weer goed. Wel moeten de overgebleven auto’s (Pieter en ik) nu alle extra’s voor de motoren meenemen, dus de lading reserveonderdelen, water en benzine gaat wel toenemen.
zeg heb je niet meer aan een snatch-strap dan aan een sleeplint?
Is dat zo’n kinetisch elastiek achtig ding?
Kost nogal wat, vrees ik. En om eerlijk te zijn denk ik niet dat ik zo enorm vast kom te zitten in Marokko waar je het zand (of modder) echt moet zoeken.
Dit sleeplint is trouwens sterk genoeg om de Nissan in tweeën te trekken 🙂 dus (behalve dat) ik verwacht niet echt problemen.